دستگاه جوش پلاستیک التراسونیک چیست؟

تاریخچه جوشکاری التراسونیک

جوش التراسونیک در دهه ۱۹۴۰ میلادی ساخته شد. این دستگاه به منظور جوشکاری ترموپلاستیک و جوش پلاستیک ابداع شد. این ساخته در سال ۱۹۶۵ توسط دو دانشمند.با نام های سیمور لینسلی و رابرت سولوف به ثبت رسید.

بعد از ثبت این اختراع، رابرت سولوف شرکتی تاسیس کرد. این شرکت که Sonics & Materials نام داشت اکنون یکی از شرکت ها و پیشرو در زمینه فناوری فراصوت میباشد. این افراد در ادامه راه خود توانستند اولین.پرس مافوق صوت را در صنعت اسباب بازی ایجاد کنند.

از سال ۱۹۸۰ به طور مکرر از این روش جوشکاری، در صنعت خودروسازی استفاده شد. این روش، یک روش موقت در دیگر صنایع نیز به شمار میرود. در ادامه قصد داریم همه چیز درباره جوش پلاستیک التراسونیک را برای شما توضیح دهیم.

دستگاه جوش التراسونیک استاندارد چیست؟

دستگاه جوش التراسونیک یکی از مدل های دستگاه اولتراسونیک است. در تکنولوژی جوش قطعات پلاستیکی، جوش قطعات با هر نوعی امکان پذیر است. تجیزات جوش التراسونیک KLN و Mecasonic در محدوده توان ۴۵۰ تا ۴۰۰۰ وات تولید میشود. همچنین فرکانس های این دستگاه، ۳۰، ۲۰ و ۴۰ کیلوهرتز میباشد.

جالب است بدانید که فرکانس های ۱۵ کیلو هرتز، به دلایل ارگونومی.و خطراتی که برای سلامتی انسان دارد ، در کشور های اروپایی ممنوع شده است. تجهیزات التراسونیک بسته به شکل، سایز قطعات، نرخ تولید و میزان سرمایه سرمایه گذاری در مدل های.مختلفی تولید و عرضه میشوند.

این مدل ها عبارت اند از مدل گان های دستی، دستگاه های استاندارد رومیزی.و دستگاه های مخصوص ( Special Multi-Head) عرضه و تولید میشوند.

دستگاه جوش اولتراسونیک چیست؟

در تکنولوژی جوش قطعات پلاستیکی، جوش قطعات با هر نوعی امکان پذیر است. تجیزات جوش التراسونیک KLN و Mecasonic در محدوده توان ۴۵۰ تا ۴۰۰۰ وات تولید می شود. همچنین فرکانس های این دستگاه، ۳۰، ۲۰ و ۴۰ کیلوهرتز می باشد.

کاربرد دستگاه اولتراسونیک چیست؟

دستگاه جوش اولتراسونیک در صنایع تولیدی ، درمانی و… کاربردهای فراوانی دارد از جمله: کاربرد در صنایع خودروسازی ، صنایع بسته بندی ، اتصال قطعات پلیمری همجنس و غیر همجنس ، اتصال قطعات فلزی نازک همجنس و غیر همجنس ، اتصال قطعات فلزی و قطعات سرامیکی و شیشه ، اتصال قطعات پلیمری به قطعات فلزی و… .

قیمت دستگاه جوش اولتراسونیک چقدر است؟

دستگاه های جوش التراسونیک با توجه به کارکرد و نوع ساخت هزینه های متفاوتی دارند و بین قیمت ۲۰ میلیون تومان تا ۲۰۰ میلیون تومان عرضه می شوند. برای اطلاعات دقیق تر با آماج سونیک تماس بگیرید.

بهترین برند تولیدکننده دستگاه جوش التراسونیک چیست؟

دستگاه های جوش التراسونیک خارجی برندهای متفاوتی ازجمله family و … دارند و در بین تولیدکنندگان داخلی دستگاه جوش اولتراسونیک ، شرکت آماج سونیک تمامی گواهینامه های معتبر و گارانتی کیفیت کالا را داراست.

آماج سونیک برترین تولیدکننده دستگاه جوش اولتراسونیک

شرکت آماج سونیک برترین تولید کننده دستگاه اولتراسونیک از جمله: گان دستی ، اولتراسونیک چرخشی، دستگاه تولید ماسک ، دستگاه جوش پلاستیک اولتراسونیک و… با ۲۰ سال قدمت و همکاری با برترین برندهاست، که تمامی مراحل نیازسنجی، طراحی و ساخت دستگاه، پشتیبانی از تعمیرات و سرویس های سالیانه دستگاه ، آموزش پرسنل و… جزئی از خدمات آماج سونیک میباشد.

برای مشاهده اطلاعات و ویژگی های هر دستگاه و همینطور بررسی کاربردهای هر دستگاه، روی آن ها کلیک کنید.

محصولات جوش پلاستیک آلتراسونیک تولیدی شرکت آماج سونیک

مشخصات دستگاه:

  • فرکانس: ۱۵ کیلوهرتز
  • توان: ۴۲۰۰ وات

مشخصات دستگاه:

  • فرکانس: ۱۵/۲۰ کیلوهرتز
  • توان: ۱۴۰۰-۲۰۰-۲۶۰۰-۳۰۰۰ وات

مشخصات دستگاه:

  • فرکانس: ۱۵/۲۰ کیلوهرتز
  • توان: ۱۴۰۰-۲۰۰-۲۶۰۰-۳۰۰۰ وات

امتیازات آماج سونیک در صنعت تولید دستگاه های آلتراسونیک

شرکت آماج سونیک برترین تولید کننده دستگاه های اولتراسونیک از جمله:  گان دستی ، اولتراسونیک چرخشی، جوش پلاستیک اولتراسونیک، دستگاه تولید ماسک، حمام آلتراسونیک و… با ۲۰ سال قدمت و همکاری با برترین برندهاست، که تمامی مراحل نیازسنجی، طراحی و ساخت دستگاه، پشتیبانی از تعمیرات و سرویس های سالیانه دستگاه ، آموزش پرسنل و… جزئی از خدمات آماج سونیک می باشد.

تجارب آماج سونیک

بيش از ۳۰ سال تجربه در زمينه تولید و تعمیر دستگاه جوش آلتراسونيک

گارانتی و خدمات پس از فروش آماج سونیک

گارانتی و خدمات پس از فروش

مشاوره رایگان آماج سونیک

مشاوره رایگان در جهت خرید و سفارش محصول مورد نیاز
نصب و راه اندازی رایگان

جوش التراسونیک پلاستیک یا جوش پلاستیک اولتراسونیک

جوشکاری اولتراسونیک روشی است متداول و پر کاربرد در کشور های صنعتی و پیشرفته. این نوع جوشکاری بیشتر برای قطعات پلاستیکی و گاهی اوقات قطعات فلزی کاربرد دارد. خدمات جوش التراسونیک در دسته بندی روش های جوشکاری با گرم کردن داخلی مکانیکی است. این نوع جوشکاری شامل ۵ مرحله زیر میباشد:

۱. Surface Preparation یا آماده سازی سطح:

این مرحله شامل براده برداری میباشد. چراکه وجود لبه های اضافی و آلودگی باعث افت کیفیت جوشکاری می شود.

۲. Heating یا گرم کردن:

در این مرحله از انرژی امواج فراصوت با فرکانس های بیشتر از ۲۰ تا ۷۰ کیلو هرتز استفاده می کنند.

۳. pressing یا فشردن:

زمانی که دو قطعه کار به اندازه کافی گرم شدند باید به یکدیگر فشرده شوند. این فشار توسط سیستم هورن(شیپوره) دستگاه های جوش ایجاد می شود.

۴. Intermolecular Diffusion یا آمیزش بین مولکولی

تماس دو قطعه کاری که گرم شده اند و در آستانه ذوب شدن قرار دارند و به یکدیگر فشرده می شوند فرصت را برای آمیزش مولمول های دو قطعه کار با یکدیگر آغاز می کند.

۵. cooling یا خنک کردن

انجماد و سرد شدن محل جوشکاری، آخرین مرحله است و در این مرحله، پلیمر ها ساختار خود را که در قبل از جوشکاری داشته اند دوباره به دست می آورند.

الزامات دستگاه جوش آلتراسونیک

الزامات جوش آلتراسونیک

الزامات جوش آلتراسونیک

الزامات جوش اولتراسونیک

الزامات جوش اولتراسونیک

کاربردها و خدمات جوش پلاستیک اولتراسونیک

۱. کاربرد در صنایع خودروسازی

۲. کاربرد در صنایع بسته بندی

۳. اتصال قطعات پلیمری همجنس و غیر همجنس

۴. اتصال قطعات فلزی نازک همجنس و غیر همجنس

۵. اتصال قطعات فلزی و قطعات سرامیکی و شیشه

۶. اتصال قطعات پلیمری به قطعات فلزی

۷. ساخت تجهیزات الکترونیکی و تجهیزات پزشکی در صنعت خودروسازی و هوافضا. مثلا در اتصالات الکترونیکی بورد های رایانه و تلفن های همراه، مونتاژ قطعات ترانسفورماتور ها، موتور های الکتریکی و خازن ها.

۸. دوخت پارچه ها و فیلم ها با پایه پلاستیکی، جاسازی قطعات، داخل یکدیگر و اتصال آنها و کاشت مغزی های فلزی، داخل پلاستیک. امروزه از این روش برای دوخت پارچه های ماسک استفاده می شود.


از جوشکاری التراسونیک برای چه حوزه هایی می توان استفاده کرد؟

جوشکاری فراصوتی در بسیاری از صنایع به دلیل توانایی ایجاد جوش‌های با کیفیت و بدون استفاده مستقیم از گرما، فناوری بسیار ارزشمندی است. برخی از صنایعی که بیشترین میزان استفاده از جوشکاری التراسونیک را دارند عبارتند از:

۱. صنعت رایانه ای و الکترونیک

در صنعت کامپیوتر و لوازم الکترونیکی، از جوش التراسونیک برای ایجاد کردن اتصالات سیمی استفاده می شود. همچنین این روش در ایجاد اتصالات در مدارهای ظریف و کوچک کاربرد دارد. چراکه ممکن است در این موارد، جوشکاری سنتی به قطعه آسیب برساند.

۲. صنعت خودرو

در صنعت خودروسازی، جوشکاری اولتراسونیک معمولا در مقیاس بزرگی استفاده می شود. برای مثال، قطعات پلاستیکی، در ها، اجزای مختلف موتور و پنل های بازی و … با روش جوشکاری فراصوت، مونتاژ می شوند. تعداد زیادی از قطعات الکتریکی به کار رفته در خودرو، مانند اجزای موتور معمولا با این تکنیک ساخته می شوند.

۳. صنعت پزشکی

جوشکاری التراسونیک در مونتاژ تجهیزات پزشکی همانند فیلتر ها و پیپت ها رایج است. دلیل محبوبیت این روش، آن است که خرابی و یا آلاینده در جوش ایجاد نمی کند. در نتیجه این روش برای ساخت بسیاری از مصنوعات پزشکی، مانند فیلتر های بیهوشی، فیلتر های شریانی، فیلتر های گاز و خون، لباس های استریل مانند ماسک های صورت و روپوش ها بسیار

۴. صنعت هوافضا

در این صنعت جوش اولتراسونیک بیشتر برای متصل کردن ورق های نازک، مانند ورقه های آلومینیوم استفاده می شود. مجاری هوا معمولا با این روش ساخته می شود.

۵. صنعت بسته بندی

جوشکاری مافوق صوت، معمولا برای جوش دادن قسمت هایی از بسته برای ایجاد مانع کامل استفاده می شود. مخصوصا در مواردی که به حرارت حساسیت بیشتری دارند. برای مثال، این جوشکاری برای بسته بندی غذاهای حساس به حرارت، کاربرد زیادی دارند.

بعلاوه، این تکنیک در بسته بندی موادی مانند آبنبات، مواد غذایی منجمد و ظرف های نوشیدنی استفاده گسترده ای دارد. دیگر موارد کاربرد این تکنیک در بسته بندی مواد منفجره، آتش بازی و مواد شیمیایی واکنش پذیر است.

۶. محصولات مصرفی

از آنجایی که جوش اولتراسونیک بیشتر برای اتصال ترموپلاستیک ها استفاده می شود و به راحتی قابلیت خودکار شدن دارند، برای محصولات مصرفی، از جمله اسباب بازی بسیار کاربرد دارند.

توانایی این فرآیند در انجام جوشکاری قابل اعتماد برای اتصال مواد بسیار حساس با کمترین آسیب ممکن بسیار بالا است. به همین علت از این فرآیند برای انجام جوشکاری های فراصوتی در انواع عملیات انجام می شود.

برای مشاوره رایگان ، دریافت اطلاعات تکمیلی دستگاه ها و ثبت سفارش با آماج سونیک تماس بگیرید.

تماس با آماج سونیک

مزایای دستگاه جوش پلاستیک التراسونیک

۱. این روش جوشکاری در دماهای پایین تری انجام می شود. بنابراین جوشکاری با میزان انرژی کمتری انجام خواهد شد. که این عامل باعث صرفه جویی در هزینه و مصرف انرژی خواهد شد.

۲. روش جوشکاری التراسونیک ایمن و سریع است و در کسری از ثانیه باعث اتصال قطعات پلاستیکی به یکدیگر می شود. در نتیجه چون افراد جوشکار در معرض گازهای قابل اشتعال و شعله قرار نمیگیرند، روشی ایمن به حساب می آید.

البته این امکان وجود دارد که به خاطر فرکانس بالا، باعث آسیب شنوایی به انسان می شود. اما با قرار دادن دستگاه در محفظه و یا استفاده از محافظ گوش، می تواند این خطر را کاهش دهد.

۳. عدم استفاده از ماده افزودنی در این روش می تواند کمک بزرگی به محیط زیست باشد.

۴. این روش جوشکاری کیفیت بالایی دارد. به این دلیل که پیوند محکمی بین قطعات ایجاد می کند و سبب استحکام بالای جوش می شود. جوشکاری التراسونیک راندمان بالایی دارد و در اغلب صنایع کاربرد دارد.

۵. این روش جوشکاری برای قطعات ظریف، پیچیده، حساس و … کاربرد دارد.

۶. باعث صرفه جویی در وقت و زمان می شود.

۷. به نسبت جوشکاری های سنتی دقیق تر و قوی تر است.

۸. فرآیندی خودکار است که باعث صرفه جویی در نیروی انسانی و کمک به در تهیه سریع تر قطعات مورد نیاز می شود.


قابلیت های برجسته جوشکاری مافوق صوت چیست؟

جوشکاری مافوق صوت مزایای زیادی دارد که عبارت اند از:

۱. سرعت بالا

از مهم ترین مزیت های جوشکاری التراسونیک، سرعت انجام فوق سریع آن است. انتقال لرزش های صوتی با فرکانس بالا به مواد این اجازه را می دهد که به سرعت ذوب شوند. و سپس جوش داده می شوند و سرد خواهند شد. در اکثر موارد این فرآیند جوشکاری حداکثر تا چند تا ثانیه طول خواهد کشید. همین موضوع سبب افزایش توان و بالا رفتن کیفیت نهایی کار و جوشکاری می شود.

۲. ایمنی

تجهیزات جوشکاری اولتراسونیک در مقایسه با دیگر تکنیک های جوشکاری، ایمن تر هستند. چراکه انرژی مافوق صوت به صورت بسیار هدفمند منتقل می شوند و خطرات ناشی از انرژی الکتریکی اضافی جوشکاری را کاهش می دهد. بعلاوه، میزان تولید حرارت بسیار پایین است. میزان حرارت تولیدی در نقطه ای متمرکز می شود و به سرعت نیز دفع خواهد شد. این مورد باعث می شود که خطر آسیب دیدن تجهیزات اطراف به حداقل برسد.

۳. قابلیت اطمینان

تجهیزات جوشکاری التراسونیک، بعد مونتاژ و آزمایش، با قابلیت اطمینان بسیار بالایی کار خواهند کرد. این فرآیند به صورت خودکار نیز انجام می شود. به طوری که می توان هزاران قطعه را با حداقل میزان دخالت دست جوش داد. به همین علت، نگرانی درباره خرابی تجهیزات و جوشکاری معیوب وجود ندارد.

۴. انعطاف پذیری

این جوشکاری را می توان بر روی طیف های زیادی از مواد پلاستیکی و فلزی و با ضخامت های مختلف اعمال کرد.

۵. کاهش هزینه های تولید

فرآیند جوشکاری آلتراسونیک نظر مصرف مواد، بسیار مقرون به صرفه است. قابلیت هایی مانند عدم استفاده از لحیم و یا مواد چسبنده، عدم دخالت دست در تولید فرآیند تولید و همچنین تولید اتصالاتی با کیفیت بالا، باعث کاهش هزینه های پروژه می شود.


معایب جوش اولتراسونیک

تا اینجا درباره مزایای استفاده از تکنیک اولتراسونیک صحبت کردیم. اما این روش تولید نیز چندان عاری از عیب نیست. محدودیت های این روش عبارت است از:

مواد مصرفی

اگرچه این تکنیک برای جوشکاری طیف زیادی از ترموپلاست ها و فلزات انجام می شود.اما برای جوشکاری تمامی مواد ایده آل نیست. جوشکاری مافوق صوت برای موادی که رطوبت بالایی درون ساختار دارند، روش مناسبی نیست. مواد فوق العاده مستحکم و سخت مانند مواد ترموپلاست در مواجهه با این فرآیند با مشکل مواجه می شوند.

اندازه قطعات

در هنگام جوشکاری، با تکنیک فراصوت باید به این نکته توجه کرد که نمیتوان آن را برای  تمامی ابعاد دلخواه به کار برد. انرژی فراصوت برای تولید موافصلی با طول بیش تر از ۲۵۰mm کافی نیست. علاوه بر‌آن مواد ضخیم با استفاده از انرژی ناشی از ارتعاش مکانیکی به آسانی متصل نمی شوند. در نتیجه این روش چندان مفید نیست.

نوع مفصل

جوشکاری مافوق صوت را می توان برای اتصالات مخصوص طراحی شده که در آن قطعات به طور مستقیم با سطح صاف، با یکدیگر همپوشانی دارند، استفاده کرد. از طریق این روش نمی توان مفاصل واقع شده در گوشه، کنار و لبه ها را به طور موثر جوش داد.

تجهیزات خاص

به عنوان بخشی از نیاز جوشکاری، ابزار های سفارشی برای اجرای پروژه های مختلف می تواند با هم متفاوت باشد. مثلا نیاز به ابزار CNC ضرورت دارد. اما استفاده از این ابزار برای شرکت های کوچکی که فضای محدود و نیروی کار متفاوتی دارد می تواند مشکل ساز باشد.

هزینه بالا

تجهیزات جوشکاری فراصوت، به مقدار زیادی از تجهیزات جوشکاری سنتی گران تر است. افراد تصور می کنند که برای کاهش هزینه ها، خریدن ابزار ارزان قیمت کار خوبی است. اما این ابزار ها چون کیفیت پایینی دارند، چندان قابل اعتماد نیستند. اگر شرکت شما قصد خرید دستگاه جوش پلاستیک دستی یا دستگاه جوش پلاستیک ( دستگاه دوخت التراسونیک ) را دارد بهتر است تجهیزات با کبفیت تهیه کند.

اجزاء مختلف دستگاه جوش پلاستیک اولتراسونیک

۱. منبع تغذیه

منبع تغذیه در دستگاه های جوشکاری مافوق صوت، برق تک فاز شهری را می گیرد. سپس آن را به فرکانس و ولتاژ صحیح تبدبل می کند. این عمل برای این است که فرکانس و ولتاژ را به لرزش مکانیکی تبدیل می کند. در دستگاه های جوشکاری مافوق صوت، با توجه به اطلاعاتی که کاربر به آن می دهد. سپس دستگاه تغییرات لازم برای ارائه مقادیر صحیح ولتاژ و فرکانس را ایجاد می کند.

۲. مبدل

نام دیگر مبدل، ترنسدیور است. مبدل، انرژی الکتریکی را از ژنراتور به ارتعاشات مکانیکی مورد نیاز برای جوشکاری تبدیل می کند. این قطعه از چندین پیزو الکتریک سرامیکی که بین دو بلوک فلزی قرار دارد ساخته شده است. این دو بلوک فلزی معمولا از جنس تیتانیوم میباشد.

باید دقت کنید که مبدل ها تجهیزات حساسی هستند. این قطعات باید با احتیاط جا به جا شوند. چراکه اگر به مبدل ها ضربه وارد شود، ممکن است که دیگر کار نکند.

۳. بوستر

بوستر یا تقویت کننده. از این دستگاه برای تقویت لرزش های مکانیکی تولید شده است. در نوک مبدل و انتقال آنها به هورن یا شیپوره در دستگاه جوشکاری استفاده می شود.

۴. هورن یا شیپوره

هورن یا همان شیپوره، انرژی لازم را برای انجام جوشکاری به قطعه می دهد. طراحی شیپوره برای اینکه جوشکاری، موفقیت آمیز انجام شود بسیار مهم است. توصیه می شود که ساخت و طراحی شیپوره، توسط یک شرکت متخصص جوشکاری ما فوق صوت انجام شود.

خرید دستگاه جوش پلاستیک دستی

خرید دستگاه جوش پلاستیک

۵. پرس

این جزء برای اعمال فشار بر روی دو قطعه پلاستیکی که باید به هم متصل شوند، استفاده می شود. ممکن است پرس از نوع پنوماتیک و یا برقی باشد.

۶. لانه یا فیکسچر

فیکسچر ابزاری است که برای بستن دو قطعه پلاستیکی در کنار یکدیگر استفاده می شود. این قطعه باعث می شود  که ارتعاشات با فرکانس بالا، به روابط دو قطعه هدایت شود.


خدمات جوش پلاستیک اولتراسونیک شرکت آماج سونیک

شرکت آماج سونیک با بهره گیری از تجربه ۲۰ ساله مهندسان و تیم فنی به عنوان سازنده دستگاه جوش التراسونیک ، در نظر دارد تا علاوه بر طراحی و ساخت دستگاه جوش التراسونیک و ساخت دستگاه دوخت التراسونیک و ارائه محصولات در جغرافیای ملی و خاورمیانه ، صادرات گسترده به سرار جهان را آغاز کند.

۱. خدمات ساخت قالب جوش التراسونیک پلاستیک ( هورن ) و فیکسچر

این شرکت با بهره گیری از تکنولوژی های نرم افزاری و سخت افزاری، از معدود دارندگان فناوری ساخت.هورن (سونوترد)، جوش پلاستیک الترسونیک ۱۵،۲۰، و ۳۰ کیلوهرتز در ایران، خاورمیانه و آسیا است. شرکت آماج سونیک این کار را به صورت کاملا علمی و تخصصی انجام میدهد. این خدمات برای دستگاه های جوش التراسونیک تایوانی، کره ای، دستگاه های جوش اولتراسونیک برانسون، دوکین، مگاسونیک و سایر دستگاه های جوش التراسونیک استاندارد است.

۲. خدمات جوش پلاستیک التراسونیک

اگر تیراژ کار شما به گونه ای است که خرید یک دستگاه جوش التراسونیک برای شما مقرون به صرفه نیست. شما می توانید با پرداخت هزینه ساخت قالب جوش نیز کار خود را انجام دهید. شما با پرداخت تنها ۱۰٪ از هزینه خرید دستگاه و پرداخت.اجرت جوش، مطابق با تیراژ مد نظرتان، در هزینه مورد نظر و نیروی انسانی، صرفه جویی کنید.

خرید دستگاه جوش آلتراسونیک با قیمت مناسب

قبل از اقدام به خرید دستگاه جوش پلاستیک التراسونیک و انواع دستگاه های آن بهتر است به طور کامل با نحوه کارکرد آنها آشنا باشید. همچنین آشنایی با انواع برند ها و قابلیت آنها باعث می شود تا بتوانید بهترین انتخاب را داشته باشید. شرکت صنعتی آماج سونیک ارائه دهنده انواع دستگاه های اولتراسونیک با بهترین قیمت و کیفیت در خدمت مشتریان عزیز می باشد. برای مشاهده قیمت ، سفارش تولید دستگاه های جوش آلتراسونیک یا خرید دستگاه های جوش اولتراسونیک آماده با کارخانه آماج سونیک یا نمایندگی فروش دستگاه التراسونیک آماج سونیک در ارتباط باشید.

برای مشاوره رایگان ، دریافت اطلاعات تکمیلی دستگاه ها و ثبت سفارش با آماج سونیک تماس بگیرید.

تماس با آماج سونیک

4.4/5 - (24 امتیاز)