چرخ خیاطی التراسونیک یا دستگاه دوخت التراسونیک یکی از مدل های دستگاه آلتراسونیک هستند.

امروزه مساله ی زمان یکی از مهم ترین فاکتورها در تولیدات صنعتی محسوب می شود. از این رو صنعت گران به دنبال لوازم و تاسیساتی برای کاهش زمان تولیدات خود هستند. دستگاه دوخت التراسونیک یکی از لوازم های بسیار پیشرفته ای است که عملیات اتصال و دوخت دو ماده را به کمک امواج فراصوت در کمترین زمان و با دقت بسیار بالایی انجام می دهد.

چرخ خیاطی التراسونیک چیست؟

واژه آلتراسونیک به معنای مافوق صوت است. در واقع محدوده فرکانس شنوایی انسان بین ۲۰ هرتز تا ۲۰ هزار هرتز است ولی محدوده فرکانسی امواج مافوق صوت بین ۴۰ هزارهرتز تا چندین مگا هرتز می‌باشد. امواج مافوق صوت کاربردهای مختلفی دارد. کاربرد های این دستگاه عبارت اند از دستگاه های چرخ آلتراسونیک یا چرخ اولتراسونیک، تخلیه الکتریکی برای بهبود خواص سطحی و افزایش نرخ بهره وری، سنجش فاصله، عمق مخزن فلزی، شستشوی دقیق ظروف آزمایشگاهی، تعیین فشار خون بیمار، همگن کردن مواد مذاب، جوشکاری مواد غیر هم جنس، بررسی جوش در موارد پیشرفته، سوراخکاری و … .

چرخ خیاطی آلتراسونیک

چرخ خیاطی آلتراسونیک

از چرخ های اولتراسونیک برای چه کارهایی می توان بهره برد؟

به طور کلی از چرخ های اولتراسونیک برای برش یا جوش مواد جوش پذیر می توان بهره برد. همچنین عملیات جوش با سرعت و با کیفیت توسط امواج مافوق صوت را می توان با این دستگاه انجام داد. از سایر کاربردهای این دستگاه می توان به: برش روبان نقش دار، ایجاد نقش بر روی چرم، جوش طولی ورق های پلاستیكی، جوش پارچه و فیلترهای چند لايه و جوش پارچه‌های نبافته (Non woven)   و … اشاره کرد.

قیمت چرخ خیاطی التراسونیک چقدر است؟

با توجه به کاربرد و قدرت دستگاه قیمت های متفاوتی دارد که از بازه ۲۰ میلیون تا ۱۰۰ میلیون تومان می باشند.

بهترین برند چرخ التراسونیک چیست؟

یکی از بهترین برندهای خاورمیانه برای دستگاه چرخ خیاطی التراسونیک ، آماج سونیک می باشد.

میانگین سرعت کارکرد چرخ های التراسونیک چقدر است؟

به طور میانگین سرعت چرخ های خیاطی التراسونیک برای متریال های پارچه ای بیش از ۶۰۰ فوت در ثانیه است.

علت محبوبیت چرخ های اولتراسونیک در صنعت دوزندگی چیست؟

به غیر از سرعت بالای این دستگاه یکی دیگر از علت های محبوبیت این دستگاه، دوخت بسیار منظم بدون نخ های اضافه است که معمولا پس از اتمام دوخت، برش صاف و دقیقی هم انجام صورت میگیرد.

آماج سونیک برترین تولیدکننده دستگاه چرخ خیاطی اولتراسونیک

شرکت آماج سونیک برترین تولید کننده دستگاه های اولتراسونیک از جمله: گان دستی، اولتراسونیک چرخشی، دستگاه تولید ماسک، جوش پلاستیک اولتراسونیک و… با ۲۰ سال قدمت و همکاری با برترین برندهاست، که تمامی مراحل نیازسنجی، طراحی و ساخت دستگاه، پشتیبانی از تعمیرات و سرویس های سالیانه دستگاه ، آموزش پرسنل و … جزئی از خدمات آماج سونیک میباشد.

برای مشاهده اطلاعات و ویژگی های هر دستگاه و همینطور بررسی کاربردهای هر دستگاه، روی آن ها کلیک کنید.

امتیازات آماج سونیک در صنعت تولید دستگاه  چرخ التراسونیک

شرکت آماج سونیک برترین تولید کننده دستگاه های اولتراسونیک از جمله: چرخ التراسونیک ، گان دستی ، اولتراسونیک چرخشی، دستگاه تولید ماسک، جوش پلاستیک اولتراسونیک و… با ۲۰ سال قدمت و همکاری با برترین برندهاست، که تمامی مراحل نیازسنجی، طراحی و ساخت دستگاه، پشتیبانی از تعمیرات و سرویس های سالیانه دستگاه، آموزش پرسنل و … جزئی از خدمات آماج سونیک میباشد.

تجارب آماج سونیک

بيش از ۳۰ سال تجربه در زمينه تولید و تعمیر دستگاه آلتراسونيک

گارانتی و خدمات پس از فروش آماج سونیک

گارانتی و خدمات پس از فروش

مشاوره رایگان آماج سونیک

مشاوره رایگان در جهت خرید و سفارش محصول مورد نیاز
نصب و راه اندازی رایگان

برای مشاوره رایگان ، دریافت اطلاعات تکمیلی دستگاه ها و ثبت سفارش با آماج سونیک تماس بگیرید.

تماس با آماج سونیک

دستگاه دوخت اولتراسونیک چیست؟

التراسونیک در کلمه به معنی امواج فراصوتی است. امواج مافوق صوت به کار رفته در دستگاه دوخت التراسونیک دارای کاربردهای زیادی همچون؛ تخلیه الکتریکی برای بهبود خواص سطحی، افزایش نرخ بهره وری، سنجش فاصله، عمق مخزن فلزی، شستشوی دقیق ظروف آزمایشگاهی، تعیین فشار خون بیمار، همگن نمودن مواد مذاب، جوشکاری مواد غیر همجنس، بررسی جوش در مواد پیشرفته، ریخته گری، تراشکاری، فرزکاری، سوراخکاری و … است.

نوع دوخت و اتصال در دستگاه های دوخت التراسونیک معمولا به صورت مقطعی و ضربه ای به کمک امواج مافوق صوت است. معمولا از این دستگاه های دوخت در تولید کیسه های خرید پارچه ای که اکثر اوقات به صورت پیوسته خطی و دنباله دار می باشند، استفاده می شود.

به طور میانگین سرعت فرآیند دوخت مواد به کمک دستگاه دوخت آلتراسونیک بیش از ۶۰۰ فوت در ثانیه است و برعکس تمامی دستگاه های دوخت در آن از نخ و سوزن و سایر مواد نساجی بهره برده نمی شود.

چرخ اولتراسونيك (چرخ خياطي اولتراسونيك) :

چرخ اولتراسونيك یکی از مدل های دستگاه آلتراسونیک هستند. در چرخ اولتراسونيك، معمولا هورن (لرزاننده) در پايين دستگاه و نقش انداز بصورت رول در بالاي دستگاه  مي باشد. از اين دستگاه مي توان براي برش يا جوش بر روي پارچه با حداقل ۴۰ % مواد پلاستيك به صورت نقش دار استفاده نمود. برش روبان نقش دار، ايجاد نقش برروي چرم، جوش طولي ورق هاي  پلاستيكي، جوش پارچه و فيلتر هاي چند لايه و جوش پارچه هاي نبافته (Non woven)  و … از اين جمله اند.

از این دستگاه برای برش یا جوش مواد جوش پذیر زیر (که از نوع پلاستیک می باشند) استفاده می شود. و جوش سریع و با کیفیت توسط امواج مافوق صوت به کمک این دستگاه انجام می گیرد. می تواند انواع پارچه های پلاستیکی و … را برای ساختن انواع کیف دستی، کاور و … مهیا سازد. مزیت استفاده از جوش اولتراسونیک کیفیت و سرعت بسیار بالا جوش می باشد.

معمولا از دستگاه دوخت اولتراسونیک برای تولید انواع ساک دستی، انواع ماسک و … استفاده می شود. فرآیند دوخت با چرخ آلتراسونیک بسیار تمیز و مرتب انجام می شود. دستگاه به صورت خودکار نخ های اضافی را حذف می کند. همچنین فرآیند برش نیز به صورت خودکار انجام می گیرد. در نهایت محل دوخت و دوز به صورت مهر و موم در می آید.

نگاهی کوتاه بر کارکرد چرخ خیاطی اولتراسونیک

همانطور که در بالا اشاره شد چرخ اولتراسونیک با استفاده از امواج مافوق صوت و بدون استفاده از نخ و سوزن یا چسب و برش، دوخت و برش ایجاد می کنند. عملکرد این دستگاه ها به این صورت است که امواج مافوق صوت به دلیل طول موج کوتاهی که دارند زمانیکه متراکم می شوند ایجاد حرارت می کنند و مانند یک پرس حرارتی عمل می کنند. در نتیجه باعث اتصال دو سطح پارچه به یکدیگر می شوند.

پارچه ها و الیاف متفاوتی مانند پارچه های بی بافت، لباس های نایلونی و یک بار مصرف، لیوان های یک بار مصرف و مواد مصنوعی را می توان با این دستگاه ها دوخت. این دستگاه ها دارای سرعتی بسیار بالا هستند، سرعت دستگاه های آلتراسونیک قابل مقایسه با دستگاه های دوخت با نخ می باشد.

چرخ اولتراسونیک

چرخ اولتراسونیک

فرایند دوخت با چرخ خیاطی آلتراسونیک

* دستگاه چرخ التراسونیک فرایند دوخت و برش را به صورت همزمان انجام می دهد. هم زمان انجام دادن یعنی اینکه دستگاه ها به وسیله  غلتکی که دارند و فشار و دمای حاصل از امواج مافوق صوت، دو طرف کار را به هم می دوزند. و همزمان کناره های کار را تمییز می کنند. یعنی بصورت کاملا خودکار اضافه های پارچه را حذف می کنند و دیگر نیاز به برش دادن به صورت دستی نیست.

* مدل دوخت چرخ آلتراسونیک به صورت مقطعی و ضربه ای است. می تواند مثل تولید دسته بندی در کیسه های خرید پارچه ای و یا  به صورت پیوسته خطی و دنباله دار باشد که در این مورد متریال از زیر شاخ حرکت میکنند. و همینطور انعطاف پذیری دوخت لحاظ میشود.

*‌ همچنین این امکان وجود دارد که لبه های اضافه از دوخت حذف شوند. فرآیندی که توسط یک دستگاه دوخت اولتراسونیک برای بی بافت ها استفاده می شود، سریع تر از ۶۰۰ فوت در هر ثانیه است. انجام این امر بسیار ساده، سریع و کارآمد انجام می شود.

چرخ خیاطی اولتراسونیک

چرخ خیاطی اولتراسونیک

نحوه کار دقیق چرخ خیاطی اولتراسونیک

مرحله ۱

با عبور پارچه از زیر هورن اولتراسونیک، لرزش فراصوت هورن باعث گرم شدن مواد و همجوشی آنها می شود. بدون استفاده از هیچ گونه چسب یا گرمای اضافی، باعث اتصال پارچه ها به هم دیگر می‌شوند. سپس لبه های اضافی پارچه به صورت تمیز برش داده می‌شوند.

مرحله ۲

با قرار دادن متریال مورد نظر روی هورن دوار در زیر و پایین آمدن غلتک روی  پارچه، عملیات جوشکاری یا اتصال انجام می شود. این روش برای ایجاد سوراخ، مانند سوراخ های دکمه، برش نوارهای پارچه ای به طول از پیش تعیین شده یا اتصال قطعات به یکدیگر استفاده می شود.

مرحله ۳

به زبان ساده تر ارتعاش آلتراسونیک(مافوق صوت) از سوزن به ماده ایی که میخواهیم دوخت بزنیم منتقل می شود و گرمای اصطکاکی در آن ایجاد می شود. این حرارت لحظه ای، لبه های پارچه را ذوب میکند و اتصال را انجام می دهد. زمانیکه چرخ آلتراسونیک برش را نیز انجام دهد اضافات پارچه از بین می رود و لبه ها در همان زمان مهر و موم شده است.

دستگاه دوخت اولتراسونیک

دستگاه دوخت اولتراسونیک

مزایای کار با  چرخ خیاطی آلتراسونیک

همان‌طور که گفتیم، دستگاه چرخ اولتراسونیک، در صنعت نساجی و بافندگی بسیار محبوب می باشد. علت این موضوع نیز، مزایای فراوان این دستگاه و سرعت بالای تولید در این دستگاه می باشد. به طور کلی می توان از مزایای مهم این دستگاه به موارد زیر اشاره نمود:

۱. سرعت تولید در این روش بالاتر از سایر روش ها خواهد بود.

۲. با استفاده دستگاه دوخت اولتراسونیک نصف هزینه ها کاهش پیدا می کنند همچنین در وقت نیز صرفه جویی خواهد شد.

۳. مهر و موم سریع، مقرون به صرفه و قوی.

۴. عدم نیاز به استفاده از هیچ گونه مواد مصرفی اساسی. برای مثال احتیاجی به موادی مانند چسب، گیره، نخ و سوزن وجود ندارد.

۵. هیچ گونه اتلاف وقتی برای فرآیند هایی نظیر پیش گرم کردن و یا نگه داشتن گرما درون دستگاه وجود ندارد. باید بدانید که کارهایی از این قبیل هزینه بر نیز هستند.

۶. دوخت و برش در چرخ خیاطی آلتراسونیک نیازی به لبه خام اضافه ندارد.

۷. با استفاده از دستگاه دوخت اولتراسونیک از مواد مضر و سمی استفاده نمی شود.

۸. استفاده از این دوخت در صنایعی مثل لباس، دکوراسیون خانگی، صنایع دستی، آلومینیوم، پارچه پلی اتیلن و دیگر مواد ترکیبی کاربرد زیادی دارد.

۹. دوخت با دقت بالا، همگن و همرنگ با پارچه و سایر متریال مصرفی. این یکی از مزایایی است که به دلیل به کار نرفتن نخ بوجود می آید.

۱۰. عدم نیاز به زمان خنک سازی

۱۱. عدم نیاز به زمان خنک سازی

دستگاه دوخت اولتراسونیک

آلتراسونیک چیست ؟ در اماج سونیک

اجزاء تشکیل دهنده دستگاه دوخت التراسونیک

چرخ خیاطی اولتراسونیک شامل پنج قسمت می باشد. با ما همراه باشید تا تک به تک آن ها را بشناسیم:

۱. مبدل:

مبدل دستگاه حاوی بلورهای پیزوالکتریک است که سیگنال الکتریکی فرکانس ورودی را به ارتعاش مکانیکی تغییر می دهد.

۲. قسمت پشتیبان (ANVIL):

قسمت پشتیبان از قطعه کار پشتیبانی می کند و در مورد پارچه ها، به شکل یک چرخ الگوی چرخ یا چرخ غیر چرخشی برش بر روی بسته بندی اعمال می شود.

۳. بوستر (Booster):

انرژی ارتعاشی را تحویل می دهد و در جهت افزایش دامنه آن به همان اندازه مانند کنترل صدا بر روی یک رادیو می باشد.

۴. منبع تغذیه:

منبع تغذیه این دستگاه قدرت ۵۰ یا ۶۰ سیکل در ثانیه را می گیرد و آن را به فرکانس اولتراسونیک تغییر میدهد که ۲۰،۰۰۰ سیکل در ثانیه یا حتی بالاتر است.

۵. هورن (Horn):

انرژی ارتعاشی را برای فیلم یا پارچه پلاستیکی به کار می گیرد.

اجزای تشکیل دهنده ی دستگاه دوخت اولتراسونیک:

منبع تغذیه یا ژنراتور:

ژنراتور در دستگاه دوخت التراسونیک نقش انتقال نیروی الکتریکی به ترانسدیوسر دستگاه برای تولید ارتعاشات دستگاه را دارد.

مبدل تبدیل یا ترنسدیوسر:

مبدل تبدیل در این دستگاه دارای پیزوالکتریک می باشد. این قطعه سیگنال الکتریکی ورودی با فرکانس بالا را به لرزش مکانیکی تبدیل می کند.

بوستر:

این قطعه وظیفه ی انتقال انرژی لرزش و کنترل امواج فرکانس را در دستگاه های دوخت اولتراسونیک برعهده دارد.

هورن فولادییا آلومینیومی:

هورن در چرخ اولتراسونیک محل خروجی ارتعاشات دستگاه می باشد و وظیفه ی اتصال پارچه یا سایر متریال ها را برعهده دارد.

غلتک:

در این دستگاه های، غلتک وظیفه ایجاد طرح مورد نظر برای جوش یا برش و یا حکاکی بر روی متریال مختلف را برعهده دارد.

در چرخ های اولتراسونیک می توان از چه متریال هایی استفاده کرد؟

پارچه های بافته نشده مانند: اسپان باند، ملت بلون، سلولز، اسپان لس و سایر متریال هایی مانند: اکریلیک Acrylics، استات  acetates، پلی استرpolyester، نایلون nylon، پلی اتیلن polyethylene، پلی پروپیلن polypropylene، اسپندکس spandex و پی وی سی PVC و …

خرید دستگاه چرخ خیاطی التراسونیک یا دوخت اولتراسونیک

شرکت آماج سونیک یکی از برترین شرکت های سازنده دستگاه دوخت التراسونیک و نمایندگی فروش دستگاه دوخت التراسونیک و سفارش دوخت التراسونیک می باشد. قبل از اقدام به خرید چرخ خیاطی التراسونیک و انواع دستگاه های دوخت التراسونیک بهتر است به طور کامل با نحوه کارکرد آنها آشنا باشید. همچنین آشنایی با انواع برند ها و قابلیت آنها باعث میشود تا بتوانید بهترین انتخاب را داشته باشید. شرکت صنعتی آماج سونیک ارائه دهنده انواع دستگاه اولتراسونیک چرخ خیاطی با بهترین قیمت و کیفیت در خدمت مشتریان عزیز میباشد. برای مشاهده قیمت ، سفارش تولید دستگاه های چرخ اولتراسونیک یا خرید چرخ خیاطی التراسونیک آماده با کارخانه آماج سونیک یا نمایندگی فروش دستگاه تولید ماسک آماج سونیک در ارتباط باشید.

برای مشاوره رایگان ، دریافت اطلاعات تکمیلی دستگاه ها و ثبت سفارش با آماج سونیک تماس بگیرید.

تماس با آماج سونیک

4.7/5 - (54 امتیاز)